maandag 10 november 2008

Lake Saguaro

Hallo, hallo! Na een lange tijd van stilte is het dan weer eens zover, een nieuwe blog!

Onderhand heb ik alweer het nodige meegemaakt dus is er weer voldoende stof om een verhaaltje mee te vormen.
Om jullie daar in het koude Nederland jaloers te maken eerst maar wat mooie praatjes en foto’s van een recent avontuur ;-)

Een paar weken terug hebben we met een groepje van 10 man een wakeboard- boot gehuurd om eens een zaterdag op het water door te brengen. Het huren van een boot is hier in de US ook helemaal geen probleem, je moet één iemand hebben van boven de 21 en dan is alles prima. Dus wij een leuke boot uitgezocht, één of andere Malibu Wakesetter unit met een 350pk V8 motor. Dat apparaat zou garant moeten staan voor een dagje waterpret, haha.
’s Ochtends vroeg werd er opgelijnd om de boot in te laden en iedereen te verzamelen voor een topdag. De boot werd richting Saguaro Lake gereden, een meer slecht 30 minuten rijden hier vandaan.
De pret kon beginnen! We begonnen met wakeboarden, of een poging daartoe. Ik kon wel merken dat het wel weer een hele tijd geleden was dat ik op zo’n plankje had gestaan… De eerste runs gingen dan ook niet van harte. Maar ja, alles went en dit natuurlijk ook en uiteindelijk ging het beter en beter.
Een deel van de jongens had nog nooit op een wakeboard gestaan en dat stond garant voor een paar harde klappers op het water ;-) Erg mooi om te zien!
Toen we het wakeboarden even zat waren kwam de slider uit het vooronder. Op de slider zouden we lekker kunnen relaxen achter de boot… Not!
Die boot ging er echt zo hard van door met die poppetjes op de slider dat sommige dude’s het slecht trokken. Bij een wissel was het dan ook tijd voor wraak, haha. De mannetjes die de vorige ronde kapot waren gemaakt door de bestuurder hadden nu de kans om “hun” bestuurder stuk te maken. Je kan natuurlijk wel raden dat dit van kwaad tot erger ging… In een rechte lijn haalde we 45 knopen (80km/h) en dan was het tijd om het roer om te gooien ;-) Als je op die slider in de buitenbocht zat was het af- en toe niet zo heel chill :-s Het ging echt knetterhard en als je er dan af stuiterde gleed je heel wat meters door over het water. Het was altijd maar weer de vraag of je dan nog een zwembroek aan had…
Na een paar een slideren en waterskiën was het weer tijd voor de wakeboards! Aangezien de dag al bijna ten einde liep leek het me wel mooi om wat sprongen te proberen. Ook dit viel me wel even tegen… pfff landen in een vliegtuig is soms moeilijk maar op een wakeboard ook… Meer dan ééns dook ik keihard met m’n bakkes in het water, dat voelde niet altijd even gezond. Maar je weet wat ze zeggen; “de aanhouder wint”, dus ook in dit geval! Uiteindelijk ging het beter en kreeg ik het voor elkaar om wake- to- wake te springen, dus van golf naar golf. Ik moet wel zeggen dat deze boot er ook wel super voor was, als je een speciaal vleugeltje naar beneden gelockt had produceerde dat ding een golf!
Echt mooi speelgoed zeg, ik wou dat we daar in Nederland ook zo makkelijk aan konden komen ;-)
Helaas kwam het einde van de dag in zicht en moesten we de boot uit het water halen. De volgende dag had ik gelukkig nog vrij en dat was ook wel lekker om van de pijn in de gewrichten en spieren te herstellen ;-)

Check de foto’s voor een impressie van de dag!














Greetz!

1 opmerking:

Unknown zei

Ha, dat ziet er inderdaad spectaculair uit. Goeie foto's en harde klappen, dat mag ik wel...Gelukkig had je de volgende dag vrij!!!