donderdag 16 oktober 2008

D32 Check; "In the pocket"

Hier even een korte newsflash.

Inmiddels heb ik dan eindelijk mijn D32 check af kunnen vliegen. Afgelopen maandagochtend was het dan zover. Het was een erg koude ochtend met slechts 9 graden!! Maar goed, 's ochtends vroeg is het altijd uitstekend vliegweer. Prima voor een navigatiecheck. Het navigeren ging dan ook lekker en ik had dan ook geen problemen om hoogte, snelheid en koers te houden. Prima dus. Ook de berekende koeren en tijden tussen de punten klopten exact.
Halverwege de vlucht kreeg ik een diversion naar Phoenix regional (een diversion is simpelweg uitwijken naar een ander veld). De diversion ging opzich prima, qua tijd, fuel en koers zat ik goed in de buurt. Uiteindelijk kwam ik 1 mijl ten zuiden van het veld uit, dit was verder goed genoeg.
Op Phoenix regional moest ik de nodige touch- and go's maken om mijn landingen te demonstreren. Dit ging ook allemaal prima.
Na 5 touch- and go's was het tijd om terug te keren naar Falcon Field.
Ik had een goed gevoel over de vlucht en de instructeur vond het ook goed! Ik was dan ook duidelijk geslaagd. Wel kreeg ik een paar tips om in het vervolg op te letten.
Het gaf een goed gevoel om de check eindelijk gevlogen te hebben, nu kan ik weer lekker verder!

Nou dit was het weer, veel plezier ermee!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Gefeliciteerd aatje!

Zo te lezen gaat het daar, op het weer na, super!

Hou je haaks aatje!

Groet
Tsjalling

Unknown zei

Hé Jorrit,

Ook hier word het weer minder, s'morgens vroeg de ruiten vrij krabben van ijs en dan pas de weg op. Goed om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat met jou en je opleiding.

Groeten Martijn