Goed, het laatste nieuws. Sinds maandag vliegen we dan toch eindelijk! Samen met Nick, mijn crewmate, en de instructeur stegen we maandagochtend rond 6:45 op voor de eerste vlucht vanaf Falcon Field. Nick zat als eerste achter de controls en onder het waakzame oog van onze instructeur vlogen we richting de northeast practice area om wat manoeuvres te maken. Nick deed het prima en de instructeur was ook duidelijk onder de indruk.
Vervolgens was het mijn beurt. Net als Nick, mocht ik ook zelf taxieen en de take-off doen. Vervolgens klom ik ook uit richting de northeast practice area op een hoogte van 3500 ft. Het was in eerste instantie wel werken om de juiste neusstand, snelheid en koers vast te houden maar na verloop van tijd ging het steeds beter! Eenmaal in het trainingsgebied moest ik wat bochten draaien, klimmen, dalen, etc. Ging allemaal wel lekker moet ik zeggen en ook de instructeur was happy. Na 40 minuten oefenen gingen we terug naar Falcon field en mocht ik de landing doen. Dat was helemaal wennen maar het resultaat was wel aardig.
Eenmaal terug op de grond parkeerden we het vliegtuig op de ramp en deden de laatste checks. Toen was het tijd voor de debriefing waarin we de vlucht in het kort bespraken met de nodige commentaren. Zoals tijdens de vlucht ook al een beetje duidelijk werd was de instructeur onder de indruk. Voor een eerste vlucht ging het goed! Met een goed gevoel gingen we terug naar huis om een paar uurtjes te slapen. We waren per slot van rekening ook al vanaf 02:30 op voor de nodige voorbereiding.
Dinsdag was het tijd voor vlucht nummer 2. Wederom was Nick als eerste aan de beurt en vlogen we richting de northeast area voor de nodige manoeuvres. Na een uurtje was het mijn beurt en ook ik vloog richting de northeast area voor het nodige airwork. Ik moest weer klimmen, dalen, een slowflight en een paar steep turns doen. Het ging allemaal lekker maar natuurlijk is er ruimte voor verbetering! Ook bij de debriefing van deze vlucht was de instructeur weer erg tevreden.
Vandaag hebben we dan vlucht 3 gevlogen, wederom het oefenen van airwork. Daarnaast mochten we ook de communicatie doen en alle procedures. Erg leerzaam als alles zo ineens op je af komt, maar het ging niet slecht. Het was iets turbulenter als gister waardoor het lastiger vliegen was. Maar goed, dat hoort er ook bij. De manoeuvres gingen wederom goed, volgens de instructeur. Ik vond alleen wel dat het nog beter moest, maar jah... wat wil je na slecht 3 uur vliegen. Ik heb ook nog 2 landingen gemaakt en moet zeggen dat ze een stuk beter gingen als gister, toen kwam ik behoorlijk hard neer.
Kortom; tot nu toe gaat alles lekker en mogen we blij zijn dat het zo goed gaat!
Onze instructeur is ook heel relaxt. Nog een jonge kerel van in de twintig die ons heel veel zelf laat doen. Zo leren we ook gelijk een heleboel! Hier hebben we wel mazzel mee, want andere jongens mogen soms niet eens zelf sturen op de eerste vlucht... Het enige nadeel is dat het krap zitten is naast hem, aangezien hij gigantisch breed is; lees spierbundel.
Goed dat was wel even genoeg vliegnieuws denk ik zo ;-) Over op de orde van de dag!
Hier gaat verder alles nog prima. De auto, een dodge grand caravan, rijdt nog steeds en ook in ons appartement loopt het lekker. Michael is inmiddels ook bij ons ingetrokken, dus nu is het alleen nog even wachten op Dick. Als het goed ik komt hij hier over een weekje of 2 zodra er weer een bed vrij is.
Het appartement bevalt ontzettend goed en is dan ook van alle gemakken voorzien. Airco is natuurlijk heel belangrijk! Voor de rest hebben we een ruime woonkamer, 2 slaapkamers met 2 bedden per kamer, 2 badkamers met elk een douche en bad, een bijkeuken met wasmachine en droger en een prima keuken. Over het algemeen koken we 5 dagen per week wel zelf, de overige dagen halen we wat of gaan we uit eten. Het kost hier dan ook niet zo heel veel.
We zitten hier in een appartementencomplex met nog veel meer studenten, Duitsers, Indieers en natuurlijk de kls-ers! De sfeer is ook prima, heel erg gezellig en iedereen is hulpvaardig. Dit is zeker in het begin erg handig, als je nog niet precies weet hoe het hier allemaal werkt.
Hier laat ik het voor vandaag bij! Tot de volgende blog en we mailen!
Ten slotte nog wat contact informatie voor de mensen die me echt missen.
mobiel: 1-4806123093 (dit is mijn mobiele nummer, die 1 is het netnummer van Amerika)
e-mail: jorrit_alkema@yahoo.com (voor de leuke mailtjes e.d.)
1 opmerking:
Hi Aviator!
Ziet er allemaal goed uit! Hoe is het waar daar... hoef het eigenlijk niet te vragen lijkt me!
Groeten!
Een reactie posten