zondag 28 september 2008

Weer een week voorbij

Hallo daar, de week zit er hier weer op dus is het tijd om jullie te overladen met alle bijzonderheden van de afgelopen week. Nou, dat zijn er niet echt veel...

Deze week bestond vooral uit wachten, heel veel wachten. Van maandag tot en met donderdag heb ik moeten wachten op mijn D26 vlucht. Elke dag was er wel weer iets waardoor de vlucht niet doorging, erg jammer allemaal. Maar goed, vrijdag was het dan eindelijk zover en vloog ik mijn eerste vlucht van de week.
De D26 vlucht was een leuke, 3 uur durende navigatievlucht. Ik mocht zelf mijn route kiezen en heb dan ook richting een van de mooiste gebieden gepland, namelijk Sedona. Sedona ligt richting het noorden in de buurt van Flagstaff.
De oplettende lezer weet dat we daar ook al eens met de auto langsgekomen zijn tijdens de Grand Canyon roadtrip. Het plannen van de route was nog redelijk lastig aangezien we over bergachtig terrein vlogen, dan moet je wel even zorgen dat je overal genoeg afstand en hoogte ten opzichte van de bergen houdt.
Natuurlijk is het allemaal goed gekomen en vlogen we een mooie route. Het uitzicht op de bergen rondom Sedona was werkelijk schitterend, ik zou zeggen google maar even voor foto's van Sedona en het vliegveldje wat daar ligt! Het navigeren ging lekker tijdens de vlucht dus dat was prima. Ik had alleen moeite met diversions (uitwijken naar een ander vliegveld) aangezien ik de procedures niet goed genoeg kende. Daar werd ik dan ook even met mijn neus op de feiten gedrukt. Tijd om dat goed in het hoofd te stampen!

Gister was het tijd voor een solovlucht, S27. Hiervoor had ik een route gepland naar Marana, een veldje ten zuid- oosten van Falcon Field. Ik vloog 's middags dus was het weer eens turbulent. Maar die turbulentie is wel erg leerzaam hoor, je blijft maar corrigeren om op koers en hoogte te blijven. Daarnaast moet je ook nog tijd- en brandstofberekeningen maken dus je blijft wel bezig ;-) S27 ging heel erg lekker en ik stapte aan het eind van de vlucht met een goed gevoel uit de kist. En toen was het weer weekend! Het weekend zal waarschijnlijk bestaan uit uitslapen, leren, en bij het zwembad liggen. Dat wordt dus weer lekker relaxt.

Voor ik het vergeet... Vorig weekend zijn we nog een keer wezen schieten op zo'n shooting range. Dat was weer erg leuk! Dit keer kozen we voor een AK-47 en dat was een prima keuze :-) Check het filmpje maar!



Daarnaast hebben we vorige week ook nog een 55 US gallon fishtank (aquaruim) gekocht. Er stond al een aquaruim toen we in het appartement trokken maar deze was erg klein. Zeker nadat we zelf ook nog wat vissen gekocht hadden. Dus was het tijd voor een grotere bak. Met 55 US gallon kunnen we wel weer even vooruit. In het aquarium zwemmen onder andere 2 kleine bala sharks (al lijken ze niet heel erg op haaien), een paar kleine zebravissen en nog een paar agressieve visetende monsters, haha. Helaas zijn de visetende apparaten nog net iets te klein om voor spectakel te zorgen maar dat is slechts een kwestie van tijd!



Dit was het voor deze keer!

2 opmerkingen:

mieke zei

die vissen schrikken zich rot van die blote dame die boven hun hoofd hangt!

groetjes
Mieke de Jonge

Unknown zei

Vet he Sedona!
Daar zijn wij met een helicopter overheen gevlogen vanaf het lokale vliegveld. Echt super mooi.
Heb je de ranch van John McCain ook gespot??